Japonsko je trh takřka neprostupný pro zahraniční výrobce spotřební elektroniky. Nebo možná až dosud byl. Apple sám ústy svého šéfa financí Petera Oppenheimera přiznal, že „Japonsko je stále jednou z největších výzev“. Minulý rok dokonce prodeje Maců v Japonsku mírně poklesly. Nicméně tenhle rok vypadá jako velký zvrat. Podle nejnovější zprávy poskočily dokonce o 39% proti minulému roku. Nejlépe prý šly na odbyt MP3 přehrávače iPod, počítače iMac, MacBooky a také prodeje na iTunes Store. Kupříkladu v roce 2006 se prodalo 304 000 Maců, o rok později 302 000 a letos 389 000. Výjimkou je však iPhone, jehož prodeje údajně i v Japonsku klesají (podle analytiků letos nedosáhnou ani půl milionu kusů). Holt Japonci mají na trhu mnohokrát lepší vecičky, navíc i drsnou konkurenci více než 10 domácích výrobců. A brzy prý dostanou také mobily schopné natáčet Full HD video, alespoň si to tak představuje Ericsson. Mimochodem, také Microsoft zažívá se svou konzolí Xbox 360 v Japonsku renesanci, prodeje v posledních měsících strmě stoupají. Mohou za to především nové hry určené specificky pro japonský trh.

zdroj: fortune