17
Kvě

Tak je Steve Jobs vošoust, noa? …Nebo není?

So Steve Jobs is a jerk — keep it up, dude!“ je název skvělého článku Billa Snydera na Infoworldu. Jde o jeho komentář k aktuálnímu dění kolem ztraceného prototypu nového iPhone HD, odmítnutí podpory Flash, resp. Adobe a vůbec celkového přístupu Apple ke svým produktům/zaměstnancům. pokračování…Steve Jobs

„Mám pro něj radu: Jen tak dál, kámo,“ píše Snyder na adresu Steva Jobse hned v úvodním odstavci. Zdůrazňuje, že cokoliv Jobs dělá, výsledkem je prosperující společnost s roustoucím tržním podílem. To samo o sobě je důkazem, že uživatelé jsou s jejími produkty spokojeni.

Snyder uznává, že Apple, resp. Jobs, si drží nad „message“ kterou firma pouští ven totální kontrolu. Ale zároveň dodává, že to je právě jedna z cest k úspěchu. Nikdo jiný si nemůže úplně zadarmo získat takové PR jako Apple. A to právě jen díky přístupu, který Apple konstantně drží už několik let.

Celkově jde o velmi zajímavé zamyšlení, které jde ruku v ruce s aktuální komunikací Steva Jobse a Ryanem Tatem, redaktorem webu Gawker. Ten poslal Jobsovi rádobychytrý dotaz „Kdyby dnes bylo Dylanovi 20, jak by nahlížel vaši společnost? Myslel by si, že iPad má vůbec co dočinění s revolucí? Revoluce jsou přeci o svobodě.“

Gawker Media je firma, se kterou Jobs aktuálně „válčí“ ohledně „ztraceného/ukradeného“ prototypu nového iPhone HD. Tatea prý k odeslání emailu dohnala nejen zuřící právní bitva, ale také nudný páteční večer a nepříjemná reklama na iPad. Rozhodl se, že to zkusí a šéfa Apple trochu dopálí.

Vyměnil si pak s Jobsem během večera několik emailů, ve kterých jde ve zkratce o to, že Apple určuje podle Tatea NESMYSLNĚ pravidla vlastní platformy. To jest, odmítá porno aplikace, nepodporuje Flash, NUTÍ vydavatele aby dělali nativní aplikace pro iPhone OS a další špinavosti. Jobs mu samozřejmě tyhle bláboly vyvrací tím, že nikdo nikoho k ničemu nenutí (především ne k tomu, aby si lidé kupovali produkty nebo pro ně vyvíjeli aplikace) a že, koneckonců, jde o jejich platformu, a tak si na ní mohou určovat pravidla jaká chtějí.

Nakonec se o ničem nedohodnou, nicméně Tate usíná s poznáním, že Jobs možná není až takový vošoust, jak si předtím mohl myslet.

„Jen ojediněle narazíte na šéfa firmy, který dokáže takhle ‚tváří v tvář‘ diskutovat se zákazníky a bloggery. Jobs si zaslouží obrovský kredit za to, že boří mýtus typického amerického manažera, a nejen díky tomu, že jeho firma dělá tak nadprůměrné produkty: Jobs nejenže vybudoval a pak znovu postavil na nohy svou společnost, mimo jiné díky jasným názorům týkajícím se digitálního života, ale navíc je ochoten je veřejně obhajovat. Důrazně. Bez obalu. Ve dvě ráno o víkendu,“ zakončuje Tate svůj článek.

Dovedete si představit lepší reklamu pro Apple jakoukoliv společnost na světě?!