12
Úno

Apple to s hrami myslí vážně, díl druhý

Herní konzole Apple PippinApple aktuálně rozšířil svůj trademark, čili ochrannou známku, také pro „Hračky, hry a herní zařízení, jmenovitě elektronické handheldy, stolní konzole, elektronické hry a jiná zařízení přizpůsobená pro připojení k televizi. LCD herní zařízení, elektronické vzdělávací systémy, hračky, jmenovitě bateriemi poháněné počítačové hry.“ Chystá snad Apple velkou invazi do světa zábavního průmyslu? Po tom, co vzal útokem svět osobních počítačů (a začíná vítězit), MP3 přehrávačů (zvítězil) a mobilních telefonů (vítězí), aktuálně pak televize v podobě Apple TV (prozatím se neví), už zbývá jen málo oblastí, které by mohl Steve Jobs se svými vojsky (skládajícími se z marketingových stratégů, technologů a designérů) dobýt. Herní průmysl je jednou z nich. Každý dnes ví, že ve hrách se skrývá obrovský trh. Tak proč si taky trochu neuždíbnout? Ne že by už dnes nebylo možné na přehrávači iPod nebo iPhone hrát hry, případně na počítačích Mac. Mimochodem, v polovině 90. let měl Apple na trhu svou herní konzoli – jmenovala se Pippin. Fungovala jako síťový počítač a multimediální přehrávač. Vydáno bylo pár desítek titulů a vyrobeno pár tisíc kusů konzole. Ale zpět k tomu, proč by vlastně Apple měl vůbec chtít vstoupit do herního světa? Firma má veškeré předpoklady vyrobit úspěšnou herní konzoli – po hardwarové stránce nelze najít jedinou skulinku, kterou by mohl mít Apple nedořešenou. Největší problémy by tedy spočíval v softwaru – jak vývojáře přimět, aby kromě PlayStationu 3, Xboxu 360 a případně i Nintendo Wii vyvíjeli ještě pro další herní konzoli? Nebyl by pak řešením mnoha vývojáři navrhovaný standard sjednocené konzole?

Související články:

zdroj: macrumors