10
Kvě

Apple se stává nepřítelem budoucnosti pro Nintendo

Satoru Iwata, šéf japonského herního giganta Nintendo, údajně vyhlásil oficiální vítězství nad Sony. Jenže nepřítele je vždycky třeba a toho nového našel Iwata v Apple. Rostoucí americký gigant se s dechberoucí rychlostí etabloval v prostoru přenosných herních zařízení díky iPhone, iPod Touch a nejnověji iPad. pokračováníNintendo iPad

Pokud půjdeme čistě po číslech, pak počty jsou následující: v září 2009 měl Apple prodaných 20 mil. zařízení iPod Touch (nyní tedy pravděpodobně něco ke 30 mil.) a 50 mil. iPhone. Na představení iPadu se Steve Jobs dušoval 85 miliony prodaných zařízení s iPhone OS.

Pro srovnání, za šest let se prodalo 130,44 mil. zařízení Nintendo DS a 57,86 mil. Sony PlayStation Portable. Jasně je vidět, proč Iwata už déle nehodlá soutěžit s tím kdo prohrál, ale naopak s donedávna tím nenápadným vzadu, který nasadil pořádný sprint. Apple se totiž úspěch iPhone OS a App Store podařilo „vyrobit“ během posledních tří let.

Aktuálně se navíc iPhone OS dostává na úplně nové zařízení v podobě iPadu, který už teď má před sebou jisté milionové prodeje. Především nabízí ale výjimečný herní zážitek díky 10″ dotykové obrazovce. Podle Times Online tkví hlavní problém v tom, že Apple i Nintendo se zaměřují na podobné demografické skupiny, kterou noviny vystihují vskutku zajímavě: náctileté holky a muži mezi 30 a 40 lety :D.

Přitom Sony měla kdysi se svým PSP výborně nakročeno stát se něčím Apple vzdáleně připomínajícím. Jenže to by ti šílení Japonci museli dokázat ve vlastní firmě spolupracovat, vymezit přenosnému PlayStationu jasné funkce, zprovoznit funkční online distribuci her či jiného mediálního obsahu a vůbec, pořádně se do toho opřít. Jenže přesně to neudělali a proto nejenže Nintendo tuhle bitvu vyhrálo, ale navíc se dopředu dostal i Apple.

A klidně vsadím vlastní vopičí kecky, že zdaleka nejoblíbenější domácí konzolí se stane iPad namísto všech těch přerostlých krabic jako je Xbox 360 nebo PlayStation 3. Síla je v jednoduchosti, v tom, že můžu vzít iPad a zahrát si s kamarády Scrabble nebo tisíc a jednu jinou deskovou hru. Nebo si můžu sám hrát zajímavou strategii, závodní hru nebo cokoliv jiného, co si během pěti minut stáhnu za pár šupů přes App Store.

Až mě to přestane bavit, stáhnu si nový film, hudbu nebo díl nějakého oblíbeného seriálu a podívám se na něj. To všechno rychle a jednoduše na jednom jediném zařízení, které s sebou můžu nosit po celém domě. Tahkle má přeci vypadat domácí zařízení určené pro zábavu. Ne jako emzácká/space-odyssey hučící krabice s prapodivným ovladačem, fetiš obr televizí a tunou kabelů kolem.