31
Bře

Apple jde Google po krku

Konkurence je zdravá. Apple a Google si tohle rčení berou k srdci k prospěchu běžných spotřebitelů. Neohroženě soutěží v oblasti mobilních zařízení a teď možná přibude další oblast: mobilní reklama. Šušká se, že Apple spustí reklamní síť iAd. pokračování
iAdPoté, co Google pohltil před pár měsíci firmu AdMob za 750 mil. dolarů, začalo být jasné, že jde o hodně. Apple měl údajně zájem také, ale Google dal vyšší nabídku. Apple si pak spravil chuť menším soustem v podobě 275milionové reklamní firmy Quattro Wireless.

Proč to všechno? Podle nejmenovaných zdrojů připravuje Steve Jobs a jeho parta z Cupertina další velký trumf proti Google. Bude se jmenovat iAd a bude „revoluční“. Ostatně, jako všechny produkty Apple…

Když se novináři na akvizici ptali Petera Oppenheimera, finančního ředitele Applu u příležitosti pravidelného zveřejnění finančních výsledků, řekl: „Co se týká akvizice Quattro a Lala, tak Quattro jsme koupili protože chceme nabídnout vývojářům jednoduchou cestu jak vydělávat na aplikacích peníze, především na těch, které jsou zdarma. Čas od času kupuje firmy kvůli jejich technologiím a talentů, to je proč to děláme.“

Takže asi tak. Apple nemá s prodejem reklamy žádné velké zkušenosti, nicméně co umí dokonale je prodávat obsah. A reklama je jen trochu jiný typ obsahu. Právě reklama by mohla být pro vývojáře free aplikací pro iPhone/iPad/iPod Touch, prostě pro App Store, jednou z možných forem monetizace.

Apple má obrovskou výhodu v tom, že má gigantickou databázi údajně více než 500 milionů zákazníků iTunes. Má detailní informace nejen o jejich kreditní kartě, ale především zálibách v muzice, hrách nebo filmech. O těch, kteří mají iPhone navíc ví kde se nacházejí, dost možná i co hledají na internetu.

Už dnes někteří vývojáři aplikací pro App Store s vloženými reklamami pracují. Jde ale většinou o implementaci webových technologií, které nabízejí jen velmi omezené reklamní formáty. Steve Jobs si je údajně vědom, že současná reklama na mobilech „stojí za nic“, a proto má být nová síť iAd o to „neporazitelnější“.

Oficiálního představí iAd bychom se údajně měli dočkat snad už 7. dubna. Chystá se Apple ukousnout si z více než 2 mld. dolarového a rychle rostoucího, chutného koláče mobilní reklamy?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.